Skip to main content

Sisteme de filtrare industriale

Datorită experienței îndelungate acumulate în depozitarea și alimentarea cu carburanți, Emiliana Serbatoi a selectat și este în măsură să ofere o gamă largă de sisteme avansate de filtrare pentru a satisface cerințele tot mai mari de a menține integritatea și a conserva caracteristicile carburantului.

Sistemele de filtrare sunt utilizate în primul rând pentru a îndepărta impuritățile solide și apa.

Impuritățile solide provin în general din procesul de fabricație, din operațiunile de transfer (contaminare ambientală), din contactul cu echipamente și suprafețe (pompe, rezervoare, conducte, cisterne auto etc.) și pot avea dimensiuni și forme foarte diferite și în general pot fi abrazive.

În general, particulele solide slăbesc componentele mecanice, reducând eficiența și durata acestora și pot acționa ca și catalizatori, accelerând procesele de oxidare a carburantului până la precipitarea unor componente ale fluidului.

Descriere

Datorită experienței îndelungate acumulate în depozitarea și alimentarea cu carburanți, Emiliana Serbatoi a selectat și este în măsură să ofere o gamă largă de sisteme avansate de filtrare pentru a satisface cerințele tot mai mari de a menține integritatea și a conserva caracteristicile carburantului.

Sistemele de filtrare sunt utilizate în primul rând pentru a îndepărta impuritățile solide și apa.

Impuritățile solide provin în general din procesul de fabricație, din operațiunile de transfer (contaminare ambientală), din contactul cu echipamente și suprafețe (pompe, rezervoare, conducte, cisterne auto etc.) și pot avea dimensiuni și forme foarte diferite și în general pot fi abrazive.

În general, particulele solide slăbesc componentele mecanice, reducând eficiența și durata acestora și pot acționa ca și catalizatori, accelerând procesele de oxidare a carburantului până la precipitarea unor componente ale fluidului.

Apa poate fi prezentă în formă dizolvată (legată molecular de carburant), sub formă de emulsie sau liberă ca fază separată. Apa liberă din carburant, datorită densității sale mai mari, tinde să se depună pe fundul recipientului în care este conținută. Prezența apei poate fi cauzată de multe factori, cum ar fi utilizarea garniturilor necorespunzătoare, tuburile de ventilație, în special sub formă de umiditate prezentă în atmosferă, condensarea datorată variațiilor de temperatură, reziduri de apă prezente în rezervoare sau conducte utilizate pentru stocarea sau transferul de carburanți.

Prezența apei în carburant este în medie de cel puțin 25 de ori mai mare în biodiesel față de motorina tradițională; prezența apei oferă un mediu ideal pentru proliferarea bacteriilor care sunt responsabile pentru cele mai mari probleme cauzate în motoare în prezent. În general, aceste bacterii trăiesc și se dezvoltă la interfața carburant- apă când temperatura atinge o valoare optimă.

Prezența bacteriilor și a algelor poate provoca:

  • reducerea puterii calorice și a proprietăților lubrifiante ale carburantului.
  • producția de acizi și gumă, precum și de produse reziduale care se depun în sistemele mecanice (coroziune).
  • reducerea conținutului de sulfat și sulfit, ducând la medii acide și agresive.
  • ocluderea filtrelor.
  • ocluderea injectoarelor.
  • iregularități în ardere, cu pierdere de performanțe (datorită reducerii puterii calorice).
  • uzură neuniformă a componentelor mecanice datorită ardere incomplete.
  • probleme de coroziune datorate modificării chimice a lubrifiantului.
  • probleme de coroziune în rezervoare și în componentele mecanice care introduc în sistem impurități solide.

    Zaharurile prezente în masa bacteriană caramelizată în injectoare și compromit funcționalitatea lor.

Datorită unui studiu atent al problemelor legate de filtrare, Emiliana Serbatoi poate oferi diverse soluții în funcție de nivelul de eficiență dorit și de amploarea problemei pe care trebuie să o abordeze.

Utilizarea diferitelor sisteme de filtrare și a elementelor filtrante specifice din materiale de înaltă calitate, și suprafețe de contact cât mai mari, permite obținerea de rezultate imediate și de mare eficiență.

Principii de funcționare:

    Micro-filtrare: indicată pentru îndepărtarea continuă și eficientă a impurităților solide, cum ar fi praf, nisip, rugină, depuneri, impurități și alte particule. Putem oferi sisteme care îndepărtează impuritățile solide cu dimensiuni cuprinse între 0,5 și 25 microni. Acestea sunt sisteme de filtrare care pot funcționa în linie sau în afara acesteia, și se caracterizează prin ușurința în întreținere și utilizare.

    Filtru Monitor (cu absorbție de apă): aceste filtre îndepărtează apa din carburant prin reținerea chimică între straturile de elemente cu putere mare de absorbție. De asemenea, elementele filtrante utilizate pot îndepărta impuritățile solide, reținându-le între fibrele care le compun. Pe măsură ce fluxul de carburant curge de la exterior către interiorul filtrelor, microfibrele absorbante de apă rețin particulele de apă cu care intră în contact și, în consecință, se umflă. Când nivelul maxim de absorbție este atins, elementul filtrant este complet umflat și, prin urmare, fluxul de carburant este semnificativ redus; acest lucru indică faptul că cartușul filtrant trebuie înlocuit, deoarece și-a epuizat puterea de filtrare. În funcție de cerințele de proiectare, de domeniul de utilizare și de cerințele specifice ale clienților, capacitatea de filtrare a acestor sisteme poate atinge o eficiență care să asigure îndepărtarea apei de la 50 ppm până la valori mai mici de 5 ppm.

    Filtru coalescent – separator: acest tip de filtrare este aplicat pentru a îndepărta impuritățile solide și apa prezentă în carburant printr-o filtrare în două etape. În mod inițial, fluxul de produs curge de la exterior spre interiorul elementului coalescent; particulele solide sunt prinse în plasa elementului filtrant care, în același timp, face coalescența picăturilor microscopice de apă, atât libere, cât și emulsionate, în picături mai mari, până când se precipită. În etapa următoare, elementul separator, datorită proprietăților sale de respingere a apei, face ca picăturile de apă să se separe de carburant, făcându-le să se precipite într-o zonă specială de colectare, de unde sunt apoi eliminate prin intermediul unei valve de drenaj. În funcție de cerințele de proiectare, de domeniul de utilizare și de cerințele specifice ale clienților, capacitatea de filtrare a acestor sisteme poate atinge o eficiență care să asigure îndepărtarea apei de la 50 ppm până la valori mai mici de 5 ppm.

Specificatii Tehnice:

    Rezervor: realizat din aluminiu, oțel inoxidabil sau oțel aliat cu un interior acoperit cu rășini epoxidice speciale.

    Garnituri: Buna-N sau Viton.

    Debit: de la 55 L/min până la 2000 L/min.

Accesorii la cerere:

  • Manometru diferențial de utilizat ca indicator pentru schimbarea cartușului.
  • Degazeificator automat.
  • Supapă de drenaj manual.
  • Supapă de urgență (suprapresiune).
  • Vizor de inspecție.

Vă rugăm să verificați specificațiile produsului cu vânzătorul/distribuitorul dvs. de referință. Culoarea produsului poate fi diferită față de cea din fotografie din cauza culorilor și setărilor monitorului utilizat.


author avatar
Dan Iovan